Search:

INTRANETPROJEKTISSA TÄRKEINTÄ ON ILO

Intranetprojektissa tärkeintä on ilo

Paras vinkki onnistumiseen intrauudistuksessa on ilo. Tämän huomasi Jatke Oy:n viestintä- ja markkinointiasiantuntija Jasmin Heikkilä, kun oli luotsaamassa Jatkeen intranetprojektia.

  • Vaikka on muutosvastarintaa, se on vaan otettava vastaan. Pitää olla iloa ja omaa asennejohtajuutta, sanoo Heikkilä.
  • Jatkeella paljon viestintää on kulkenut sähköpostin kautta, ja vanhaa intranetia ei haluttu käyttää. Nyt olemme tulleet uuden intran myötä 2010-luvulle. Työtapojen muuttaminen on jatkuvaa työtä, mutta fiilis ja suunta on hyvä, kertoo Jatkeen viestintä- ja markkinointijohtaja Petri Keskitalo.

Heikkilä ja Keskitalo kertoivat Jatkeen intranetprojektin vaiheista HiQ:n Elevate Office 365 -aamiaistilaisuudessa kesäkuun alussa.

Jatkeella intranet uudistettiin lähes samaan aikaan, kun yrityksen brändiä kirkastettiin. Uudesta intrasta ja brändistä kerrottiin henkilöstölle road showlla, jossa myös toimitusjohtaja oli mukana.

  • Johto on ollut meillä tosi hyvin sitoutunut projektiin alusta alkaen. Lisäksi intraa oli kehittämässä asiantuntijoita Jatkeen jokaisesta yksiköstä, ja projektin vaiheista viestitiittin aktiivisesti myös ydinryhmän ulkopuolelle, sanoo Heikkilä.

HiQ konseptoi ja toimitti uuden intranetin Jatkeelle ja oli tukena myös intran jalkautuksessa. Yksi avaintekijä projektin onnistumisessa oli aikatauluista kiinni pitäminen molemmin puolin. Intranet toteutettin noin kolmessa kuukaudessa, ja esimerkiksi intranetin lanseerausvideo erittäin tiukassa viikon-parin aikataulussa.

Modernin työn supersankarit

Toisen asiakastarinan aamiaistilaisuudessa kertoi Lindströmin viestintäpäällikkö Anitta Pirnes. Myös hän painotti, että huumori ja heittäytyminen auttoivat globaalissa intrauudistuksessa ja työtapojen muutoksessa.

Lindströmillä uusi intranet ja modernit Office 365 -tiimityövälineet myytiin henkilöstölle supersankariteemalla.  

  • Emme viestineet pelkästään uudesta intrasta, vaan siitä, että "We can all be modern work superheroes". Toisto oli tärkeää: aina uudestaan ja uudestaan olen kertonut siitä, mihin tarkoitukseen mitäkin Office 365 -välinettä kuuluu käyttää, kertoo Pirnes.   

Käyttäjien tueksi Lindströmillä järjestettiin modern work super hero training programme: koulutukset ja ohjevideot jaoteltiin selkeiksi kokonaisuuksiksi eri työvälineiden mukaan. Lisäksi käyttäjiä innostettiin ja osallistettiin monin tavoin. Avoin ja kannustava viestintäkulttuuri oli kaiken keskiössä: jokainen voi ja jokainen osaa!

HiQ toimitti Lindströmille uuden intranetin ja tuki tietotyön vision ja muutosjohtamisen suunnitelman luomisessa.  

  • Globaalissa käyttöönotossa ison kuvan hahmottaminen, suunnitelmallinen eteneminen ja yhtenäinen teema olivat avuksi, sanoo Pirnes.

 

Silja Häikiö

silja.haikio@hiq.fi
Vankalla viestintäkokemuksella varustettu Office 365 -konsultti

Haluatko meille töihin?

Olemme digitaalisen ajan käsityölaisiä ja suhtaudumme työhömme intohimolla. Meillä pääset toteuttamaan upeita projekteja Suomen suurimmille yrityksille sekä luomaan kokonaan uusia, markkinoita muuttavia palveluita. Töihin HiQ:lle? HiQ kasvaa ja etsimme aktiivisesti joukkoomme uusia osaajia!

Ota yhteyttä!